Logo
Gazeta Wyborcza przeprasza Antoniego Macierewicza za "nieprawdziwą i szkalującą" informację... z 2008 roku

24 października 2016 18:14

Na łamach dzisiejszej "Gazety Wyborczej" zamieszczono przeprosiny wobec Antoniego Macierewicza, jako realizację wyroku sądowego z... 2011 roku. Artykuł, który był powodem batalii sądowej napisano natomiast w 2008 roku. 

W lipcu 2008 roku w "Gazecie Wyborczej" pojawił się artykuł, który zarzucał Antoniemu Macierewiczowi, że ten "wsadził do państwowych spółek swojego bratanka, kolegów z komisji ds. WSI i dawnych znajomych". Obecny szef ministerstwa obrony narodowej pozwał wówczas Adama Michnika oraz wydawcę "Gazety Wyborczej" za naruszenie dóbr osobistych.

Natomiast na drugiej stronie wydania "Gazety Wyborczej", redakcja tłumaczy powody zamieszczenia przeprosin: "Przeprosiny zamieszczamy z szacunku dla sądowego nakazu, po wyczerpaniu krajowych środków prawnych zmierzających do wzruszenia go. Nie oznacza to jednak, że zgadzamy się z interpretacją faktów i prawa przyjętą w tej sprawie przez sądy".

PJ
Źródło: GW