Logo
Kurski wygrywa z wydawcą Gazety Wyborczej, dostanie zadośćuczynienie

6 lipca 2016 16:23

Prezes TVP, Jacek Kurski wygrał sprawę sądową z wydawcą Gazety Wyborczej – spółką „Agorą”. Orzeczeniem Trybunału Praw Człowieka, Kurski otrzyma ponad 12 tysięcy euro zadośćuczynienia.

Chodzi o zdarzenie z 2006 roku, kiedy to obecny prezes TVP,  w programie „Warto rozmawiać” z Gazetą Wyborczą, otwartą na artykule o nim, w ręku mówił że są tam napisane same oszczerstwa na jego temat. Agora pozwała go za naruszenie w ten sposób jej dóbr osobistych. Ten proces wygrała. Polski sąd nakazał pozwanemu publikacje przeprosin i ofiarowanie 10 tysięcy złotych na rzecz Zakładu dla Niewidomych w Laskach. Jednak Jacek Kurski na tym nie poprzestał i wytoczył sprawę Agorze do Trybunału  Praw Człowieka, a ten orzekł że polskie sądownictwo w ten sposób naruszyło artykuł 10 Konwencji Praw Człowieka i Wolności Podstawowych.  Nakazał Polsce wypłatę 12 tysięcy euro zadośćuczynienia Kurskiemu.

KD

Za:polskaniepodlegla.pl